רוצים לקבל עדכונים למייל? הרשמו כאן

בולגריה

09.10.2018

לא תכננו לטוס לחו"ל השנה, אבל בשנה הבאה הבנות מתגייסות, כמה פעמים עוד יצא לנו לטוס ביחד המשפחה הגרעינית. חיפשנו יעד זול יחסית וקרוב, ההחלטה התקבלה -  טסים לבולגריה.

כמו כל בירה ארופאית הדרך הקלה ביותר להכיר את העיר הינה שוטטת, פשוט ללכת לאיבוד ברחבי העיר. במרחקים קצרים אחד מהשני ניתן למצוא את האתרים המרכזים של העיר.

הקתדרלה ע"ש אלכסנדר נבסקי

התאטרן הלאומי איוון ואזוב

התאטרון המרכזי במדינה, נקרא על שמו של הסופר והמשורר הבולגרי.

מדרחוב ויטושה

ויטושה על שם ההר הגבוה ביותר בעיר אותו ניתן לראות בסוף המדרחוב. במדרחוב יש מגוון רחב של חנויות החל במסעדות ובתי קפה, חנויות מקומיות וחנוית של רשתות עולמיות. אנחנו נהננו להסתובב במדרחוב, אכלנו ארוחה טובה באחד מבתי הקפה וגם קנינו מזכרות.

בורובץ

במרחק שעה נסיעה מסופיה נמצאת עיירת סקי ייפיפיה, בורובץ. זהו אחד מאתרי הסקי הגדולים בבלוגריה ובו מגוון מסלולי גלישה בדרגות קושי שונות. במהלך הקיץ בורובץ מהווה נקודת יציאה למטפסי הרים שכן היא נמצאת על רכס הרי הרילה, הרים אלפינים הגבוהים ביותר בבלקן. הפסגה הגבוהה ביותר ברכס הרי הרילה מתנשאת לגובה 2925 מטר - מוסאלה.

מבורובץ עלינו ברכבל ארוך מאוד (20 דקות לכל צד) עד לבקתת Yastrebets

משם המשכנו לטפס בהר מוסאלה במסלול נח להליכה כשעה וחצי עד שהגענו לבקתה ואגם קטנטן. הנופים בדרך מרהיבים.

הר ויטושה

הר ויטושה נמצא בדרומה של סופיה. בחורף משמש כאתר סקי פופולארי ואילו בקיץ משמש מטיילים למבחר מסלולי הליכה וטיפוס. אנחנו טיילנו ב"נחל האבנים" הילדים השתעשעו באבנים ואח"כ יצאנו להליכה במסלול בעליה מוצל ונעים.

ואיך אפשר בלי קניות עם 2 מתבגרות, אנחנו ביקרנו ב-2 קניונים The Mall , Paradise . שני הקניונים נמצאים במרחק של כ- 15 דקות ממרכז העיר. ניתן להגיע במונית עלות של כ- 10 לבה.

בקניונים מגוון רחב של חנויות וכן רשתות בינלאומיות, SEPHORA, MAC, H&M , PULL & BEAR ועוד. המחירים יותר זולים מהארץ.

אנחנו נהננו מאוד מהחופשה בסופיה. אומנם החופשה היתה קצרה, אבל המטרה היתה גיבוש משפחתי ולבלות זמן איכות ביחד. בסופיה עצמה אין כ"כ מה לעשות פרט לארכיטקטורה מענינת, אבל במרחק שעות ספורות נסיעה מסופיה מתגלים נופים מרהיבים, המדינה עשירה במקורות מים, נופים הררים, עמקים ירוקים  הטבע בשיא הדרתו. ולמי שרוצה יש גם קזינו, ומלונות ספא.

אם אתם מחפשים חופשה זולה, קרובה, מסלולים בטבע, סקי בחורף אני ממליצה לכם לטוס לבולגריה.